משלוח חינם מעל 250 ש"ח לכל הארץ!

החלפת אוכל לכלבים – מתי ואיך עושים זאת נכון?

החלפת אוכל לכלב היא שינוי משמעותי עבורו, ולכן חשוב לעשות זאת בצורה נכונה כדי למנוע ממנו בעיות עיכול או בריאותיות אחרות. במאמר זה נציג את הגורמים השונים שיש לקחת בחשבון בעת החלפת אוכל לכלב, וכן את השלבים שיש לבצע כדי לעשות זאת בצורה חלקה ומהירה.

למה יש צורך בשינוי? הבנת הסיבות מאחורי מעבר מזון לכלבים

כבעלי כלבים אחראיים, חשוב שנבין את הצורך בשינוי בכל הנוגע לתזונה של חברנו הפרוותי. בדיוק כמו בני אדם, לכלבים יש דרישות תזונתיות ספציפיות המשתנות ככל שהם גדלים ומתפתחים.
למזון שהם צורכים יש תפקיד מכריע בבריאותם וברווחתם הכללית. 
ישנם מספר מקרים שבהם כדאי לשקול להחליף את האוכל לכלב:

הכלב גדל או שיש שינוי בצרכים התזונתיים שלו

אחת הסיבות העיקריות לשינוי מזון לכלבים היא לתת מענה לכל צרכים תזונתיים ספציפיים או בעיות בריאותיות שעלולות להתעורר.
לדוגמה, אם לכלב שלכם יש אלרגיות או רגישויות למרכיבים מסוימים, מעבר לסוג אחר של מזון יכול לעזור להקל על הסימפטומים ולשפר את איכות החיים שלו.
ככל שהכלבים מתבגרים, חילוף החומרים ורמות הפעילות שלהם עשויים להשתנות, מה שמחייב איזון שונה של חומרים מזינים בתזונה שלהם.

גורים-  זקוקים לאוכל עשיר בחלבונים ובשומנים כדי לתמוך בצמיחה התקינה שלהם. חלבונים הם אבני הבניין של רקמות הגוף והם חיוניים לבניית שרירים, עצמות, שיניים ורקמות אחרות.
שומנים מספקים אנרגיה, וחשובים גם לספיגת ויטמינים מסוימים.
אוכל לגורים מכיל בדרך כלל בין 22% ל-32% חלבונים ובין 15% ל-25% שומנים. כמות החלבונים והשומנים הנדרשת תלויה בגזע הכלב, בגודל שלו ובפעילות הגופנית שלו.

כלבים מבוגרים- לעומתם, זקוקים לאוכל עשיר בוויטמינים ומינרלים כדי לשמור על בריאותם. עם הגיל, הכלבים נוטים לאבד מסת שריר, וחשוב לספק להם את החלבונים הדרושים לשמירה על מסת השריר.
ויטמינים ומינרלים חיוניים גם לתפקוד תקין של מערכות הגוף השונות.

הכלב מפתח אלרגיה או רגישות למרכיב מסוים באוכל שלו

אלרגיה למזון היא תגובה חיסונית לא תקינה למרכיב מסוים במזון. אלרגיה למזון יכולה להופיע בכל גיל, אך היא שכיחה יותר בגורים ובכלבים צעירים.
אם אתם חושדים שהכלב שלכם סובל מאלרגיה למזון, חשוב לקחת אותו לוטרינר  שיבצע בדיקות כדי לשלול בעיות רפואיות אחרות שיכולות לגרום לסימנים דומים.

אם הוטרינר שלכם מאבחן שהכלב שלכם סובל מאלרגיה למזון, יהיה עליכם להחליף את האוכל שלו במזון נטול או מופחת של המרכיב האלרגני.

הסימנים הנפוצים ביותר לאלרגיה למזון בכלבים כוללים:

  • גרד
  • שלשולים
  • הקאות
  • פריחה בעור
  • דלקת באוזניים
  • בעיות עיכול
  • נשירת שיער

חוסר עניין של הכלב באוכל הישן, ירידה בתיאבון

כלבים הם בעלי חיים רגשיים ויכולים להגיב לשינויים סביבתיים שונים, כולל בשגרת האכילה שלהם. אם הכלב מראה סימנים של חוסר עניין באוכל הישן שלו, או ירידה בתיאבון, זה יכול להיות סימן לכך
שהוא זקוק לגיוון ומעבר לאוכל חדש ומזמין יותר.
סיבה חשובה נוספת למעבר למזון אחר היא לספק מגוון בארוחות של הכלב שלך. בדיוק כמונו, כלבים יכולים להשתעמם עם אותו מזון יום אחר יום. הצגת טעמים ומרקמים חדשים יכולה לעורר התרגשות
משעת הארוחה ולמנוע מהכלב שלך להיות בררן.

פורמולות חדשות

התקדמות במחקר תזונת חיות מחמד וזמינותן של פורמולות משופרות תורמים גם הם לצורך בשינוי. אפשרויות חדשות יותר של מזון לכלבים עשויות להציע פרופיל תזונתי מאוזן ומלא יותר, ולהבטיח שהחבר
הפרוותי שלך מקבל את כל הויטמינים, המינרלים והרכיבים התזונתיים החיוניים שהם צריכים כדי לשגשג.

מהו הזמן הנכון לשנות את התזונה של הכלב שלך?

האם ידעת שהתזמון שבו אתה מחליף את התזונה של הכלב שלך יכול להשפיע רבות על המעבר לתזונה חדשה?
חשוב לבחור את הרגע הנכון כדי להבטיח שינוי חלק ומוצלח.

  • גיל הכלבגורם חשוב אחד שיש לקחת בחשבון הוא גיל הכלב שלך.כלבים מתפתחים במהירות בחודשים הראשונים לחייהם, ולכן הם זקוקים לתזונה מיוחדת המתאימה לגילם.
    לאחר גיל שנה, כלבים נכנסים לגיל הבגרות ויש לעבור לתזונה המתאימה לגילם.
    מומלץ להתייעץ עם הווטרינר שלך כדי לקבוע את הזמן האופטימלי להחלפת דיאטה בהתבסס על הגיל והשלב ההתפתחותי הספציפי של הכלב שלך.
  • פעילות הכלב- כלבים פעילים זקוקים לתזונה עשירה יותר בקלוריות מאשר כלבים פחות פעילים.
  • מצב בריאות הכלב- אם הכלב שלך סובל מבעיה רפואית, ייתכן שיהיה צורך לשנות את התזונה שלו כדי לעזור לו להחלים או לשמור על בריאותו. חשוב לעקוב אחר הבריאות והרווחה הכללית של הכלב שלך.
    אם אתה מבחין בסימנים כלשהם לבעיות עיכול, כגון שלשולים, הקאות או גזים מוגזמים, זה עשוי להיות אינדיקציה לכך שיש צורך בשינוי בתזונה.
    באופן דומה, אם הכלב שלך חווה עלייה או ירידה בלתי מוסברת במשקל, ייתכן שהגיע הזמן להעריך מחדש את המזון הנוכחי שלו ולעבור לאפשרות מתאימה יותר.
  • זמינות – שיקול חשוב נוסף הוא זמינות המזון החדש ותקופת המעבר הנדרשת. ודא שיש לך מספיק אספקה של המזון החדש לפני שתתחיל את השינוי. שילוב הדרגתי של המזון החדש על ידי ערבוב עם המזון הישן
    על פני תקופה של 7-10 ימים יכולה לעזור לכלבכם להסתגל לטעם ולמרקם החדשים מבלי לגרום לבעיות עיכול.

איך לעבור? מדריך שלב אחר שלב לשינוי מזון לכלבים

החלפת המזון של הכלב שלך דורשת תכנון קפדני וגישה הדרגתית כדי למזער את הפרעות העיכול. להלן מדריך שלב אחר שלב שיעזור לך לנווט בתהליך:

  • התחילו בקביעת היחס האידיאלי- מומלץ לערבבכמות קטנה מהמזון החדש עם המזון הנוכחי. שאפו ליחס של 75% מזון ישן ל-25% מזון חדש בימים הראשונים. זה מאפשר לכלב שלך להסתגל לטעם
    ולמרקם החדשים מבלי להכריע את המערכת שלו.
  • הגדילו לאט את אחוז המזון החדש- במהלך שבוע להגדיל בהדרגה את שיעור המזון החדש תוך הפחתת המזון הישן. לדוגמה, בימים 4-6 יחס של 50/50, ובימים 7-9 לעבור ל-25% מזון ישן ו-75% מזון חדש.
  • מעקב אחר תגובת הכלב- לאורך כל תקופת המעבר, לעקוב אחר העיכול והרווחה הכללית של הכלב. חפש כל סימן של אי נוחות או בעיות עיכול. אם מבחינים בבעיות כלשהן, להאט את תהליך המעבר ולתת לכלב
    יותר זמן להסתגל.
  • השלמת המעבר למזון חדש- לאחר 7-10 ימים, הכלב אמור לעבור באופן מלא למזון החדש. בשלב זה, ניתן להאכיל אותו בביטחון במזון החדש באופן בלעדי. חשוב לעקוב אחר הנחיות ההאכלה שסופקו על ידי היצרן כדי להבטיח שהכלב שלך מקבל את גודל המנה המתאים.

למה לצפות? היתרונות והאתגרים הפוטנציאליים של שינוי תזונת הכלב שלך

לשינוי תזונת הכלב שלך יכולות להיות השפעות חיוביות ושליליות כאחד.

להלן כמה דברים לצפות בעת מעבר למזון חדש:

  • בריאות כללית משופרת- מעבר לתזונה איכותית ומאוזנת מבחינה תזונתית יכול להשפיע לטובה על הבריאות הכללית של הכלב. זה יכול להתבטא בפרווה מבריקה יותר, עור בריא יותר, רמות אנרגיה מוגברות ועיכול טוב יותר.
  • אלרגיות ורגישות- אם הכלב חווה אלרגיות או רגישויות למזון, שינוי התזונה שלו יכול לעזור להקל על בעיות אלו. על ידי ביטול אלרגנים פוטנציאליים ושילוב מרכיבים חדשים, נראה ירידה בתגובות אלרגיות, כגון גירוד,
    דלקות אוזניים או בעיות במערכת העיכול.
  • הסתגלות לטעמים ומרקמים חדשים- כלבים יכולים להיות קצת מקובעים ועשויים בהתחלה להתנגד לשינוי במזון שלהם. לכלבים מסוימים עשוי לקחת זמן להסתגל לטעם ולמרקם החדשים. כתוצאה מכך, לירידה
    בתיאבון או אפילו סירוב לאכול. סבלנות והתמדה הם המפתח במהלך תקופת הסתגלות זו.
  • בעיות עיכול- שינוי המזון של הכלב יכול לפעמים להוביל לבעיות עיכול זמניות. כגון שלשולים, עצירות או גזים. זה בדרך כלל תוצאה של הסתגלות המערכת שלהם למרכיבים החדשים. אם הבעיות הללו נמשכות יותר
    מכמה ימים, עדיף להתייעץ עם הווטרינר שלך לקבלת הדרכה.
  • ניהול הדרגתי במשקל- אם הכלב  צריך לעלות או לרדת במשקל, שינוי תזונה יכול לעזור בכך. פורמולות שונות מציעות רמות קלוריות שונות, ובאמצעות התאמת גדלי המנות בהתאם לצרכי הכלב, תוכלו לעזור לו להגיע ולשמור על משקל תקין.

לסיכום

החלפת אוכל לכלב היא הליך שכיח שיכול להידרש בנקודות שונות בחיי הכלב. בין אם מדובר במעבר לאוכל בריא יותר, מותאם גיל או מצב בריאותי, חשוב לבצע זאת בצורה הדרגתית ומבוקרת.
המלצתנו היא לערבב בהתחלה כ25% מהאוכל החדש ביחד עם האוכל הישן, ולהגדיל בהדרגה את הכמות עד להחלפה מלאה תוך כשבועיים. מומלץ להיוועץ בווטרינר אם הכלב מראה סימני חוסר סבילות כלשהם
למזון החדש.

אצלנו באורבן פט תמצאו מגוון רחב של אוכל לכלבים מומלץ לכל גיל וצורך, יחד עם ייעוץ מקצועי שיסייע לכם בתהליך ההחלפה ויבטיח את שביעות רצון הכלב. אל תהססו לפנות אלינו בכל שאלה!

 

קטגוריות מובילות באתר

הרשמו לאתר

ותהנו מ-5% הנחה על כל החנות כולל כפל מבצעים!

דילוג לתוכן