משלוח חינם מעל 250 ש"ח לכל הארץ!

אימוץ כלב חדש – כל המידע שכדאי להכיר לפני הרחבת המשפחה

חושבים להוסיף חבר פרוותי חדש למשפחה שלכם? מדריך מקיף זה דן בכל מה שצריך לדעת לפני אימוץ כלבים. החל מבחירת חיית המחמד הנכונה, דרך הכנת הבית וההיכרות עם המשפחה וחיות המחמד האחרות.
נסקור איזה ציוד דרוש, על החיסונים ועוד כדי להבטיח מעבר חלק גם לכם וגם ללבן המשפחה החדש.מזל טוב!

ההתאמה המושלמת: איך בוחרים את הכלב המתאים לאימוץ? 

בחירת הכלב המתאים לאימוץ היא החלטה מכרעת שיכולה להשפיע רבות על חיי המשפחה שלכם. לפני שמביאים חבר פרוותי חדש הביתה, חיוני לקחת בחשבון גורמים שונים כדי להבטיח התאמה מושלמת.

  • אורח החיים שלכם– בראש ובראשונה, חשבו על אורח החיים שלכם ועל סוג הכלב שישתלב בצורה חלקה. האם אתם פעילים ואוהבים פעילויות בחוץ, או שאתם מעדיפים אורח חיים נינוח יותר? זה יעזור לכם
    לקבוע את רמת האנרגיה וצרכי הפעילות הגופנית של הכלב שאתם צריכים לאמץ.

  • גודל הכלב – היבט קריטי נוסף שיש לקחת בחשבון הוא גודל הכלב. גרים בבית מרווח עם חצר, או מתגוררים בדירה קטנה? כלבים גדולים יותר עשויים לדרוש יותר מקום לשוטט ולשחק, בעוד שגזעים קטנים
    יכולים להסתגל היטב למרחבי מחיה מוגבלים. בנוסף, שקול את דרישות הטיפוח של גזעים שונים. כלבים מסוימים עשויים להזדקק לטיפוח ותחזוקה קבועים, בעוד שאחרים עשויים לדרוש מאמץ מינימלי.

  • משפחות עם ילדים– חשוב להעריך את ההתאמה של הכלב לבני המשפחה. אם יש לכם ילדים או חיות מחמד אחרות, וודאו שהכלב שתבחרו ידוע כידידותי וסובלני כלפיהם. חקרו את הטמפרמנט של גזעים
    שונים ובקשו עצות ממרכזי אימוץ או מקלטים כדי למצוא כלב שישתלב בצורה הרמונית בדינמיקה המשפחתית שלכם.

  • אלרגיות או רגישויות שיש לבני המשפחה– גזעים מסוימים עשויים להיות היפואלרגניים ומייצרים פחות אלרגנים, מה שהופך אותם לבחירה טובה יותר עבור אנשים עם אלרגיות.

האם אתם מוכנים? מכינים את הבית לכלב החדש 

הכנסת כלב חדש לביתכם זו חוויה מרגשת, אך חיוני לוודא שהבית מוכן לקבל את פני בן המשפחה הפרוותי החדש. לפניכם מספר טיפים שיעשו לכם סדר. 

בית בטוח ומאובטח – וודאו שהבית שלכם בטוח ומאובטח עבור הכלב. המשמעות היא בדיקת היקף הבית כדי לוודא שאין פערים בגדרות או בדרכי מילוט פוטנציאליות. בתוך הבית, הסירו כל פריט מסוכן שיכול להיות
בהישג יד, כגון צמחים רעילים או כימיקלים.


מרחב ייעודי עבור הכלב החדש – חשוב ליצור מרחב לכלב, זו יכולה להיות פינה נעימה בסלון או חדר ספציפי שאליו הוא יכול לסגת כשהוא צריך קצת זמן לבד.
דאגו שבמרחב שלו יהיו הפריטים הבאים: 

  • מיטה לכלבים נוחה- המיטה היא המקום שבו הוא הכלב מרגיש בטוח, מוגן ונעים. זה המקום בו ישהה ברגעים בהם צריך רגע לבד.

איגלו COZY S ס”מ 50/40

מיטה דוחה מים

  • קערת מים טריים- חשוב לדאוג לקערת מים עם מים טריים, שהכלב שלכם יוכל לשתות בכל פעם שירגיש צורך בכך. 
  • צעצועים לכלבים– כדי לבדר את הכלב החדש ולעורר גירוי נפשית, השקיעו במגוון צעצועים. זה יכול לכלול צעצועים אינטראקטיביים, צעצועי לעיסה וצעצועים פאזלים שיעזרו לשמור על דעתם ולמנוע שעמום. חשוב
    לסובב את הצעצועים באופן קבוע כדי לשמור על דברים מעניינים עבור הכלב שלך.
    חשוב לבחור צעצועים לכלבים המתאימים לגודל, לסוג ולרמת הפעילות של הכלב. כמו כן, יש לבחון את חומרי היצרן ולוודא כי הם בטוחים לכלב.הצעצועים הם חלק אינטגרלי מחייהם של הכלבים.

קונג צלחת מעופפת

קונג פליפז משחק האכלה לכלב LG

 

  • עצמות לעיסה לכלבים – כאשר אתם בוחרים עצמות עבור הכלב, חשוב להתחשב במספר נקודות. ראשית, בחרו עצמות מבודדות מחומרים איכותיים ובריאים, שאינם מסוכנים כמו פציעות או שברים. שנית, בחרו עצמות לכלבים המתאימות לגודל ולסוג הכלב. כלבים גדולים יזדקקו לעצמות יציבות וחזקות, בעוד שכלבים קטנים יצטרכו עצמות קטנות יותר.

עצם דנטלי יצורי ים 5 אינץ

עצם דאמבל 3″

  • חלל עבור הכלב החדש – בנוסף להכנת חלל עבור הכלב החדש שלך, חשוב לקבוע כמה כללי יסוד וגבולות. החליטו אילו אזורים בבית יהיו אסורים לכלב. שקול להשתמש בשערים לתינוק או לסגירת דלתות כדי להגביל
    את הגישה לאזורים מסוימים עד שהכלב מאולף ומתנהג כראוי.
  • כלוב או מלונה יציבים ונוחים לכלבים– זה מספק מרחב בטוח ומאובטח עבור הכלב שלך והוא יוכל לנוח ולהירגע, במיוחד ברגעים שבהם הוא עשוי להזדקק לזמן לבד. קיימים מגוון רחב של כלובים לכלבים וכן מלונות
    לכלבים שניתן להתאים במיוחד לכלב שלכם.

כלוב טיסה אטלס 30

 

כלוב מתכת

  • רצועה, בצווארון או רתמה באיכות טובה– זה יהיה חיוני לטיולים, כדי להבטיח שהכלב שלך יישאר בבטחה לצידך. בחרו רצועה לכלבים חזקה ועמידה, קולר או רתמה שמתאימים בנוחות מבלי לגרום לאי נוחות או שפשוף.

קולר מרופד

ניו קלאסיק רצועה פלקסי

  • תזונה  – תזונה בריאה היא היבט מרכזי בטיפוח ובבריאות הכלבים. המזון המתאים משפיע על אנרגיה, פעילות, תיפקוד גופני וגם על המראה הכללי של הכלב. בחירת מזון איכותי לכלבים היא השלב הראשון להבטיח חיים בריאים וארוכים יותר עבור החבר הפרוותי שלך. בעת בחירת מזון לכלב, חשוב להתחשב במרכיבים ולוודא כי המזון מספק את כל המרכיבים התזונתיים הנחוצים לכלב, כמו חלבון, שומן, ויטמינים ומינרלים. בחירה במזון הכולל מקורות חלבון איכותיים יסייע לתמיכה בשרירים, בבניית רקמות ובפעילות העצמות. התאמת המזון לצרכיו של הכלב כוללת את גודלו, גילו, רמת פעילותו וצרכיו התזונתיים המיוחדים. מומלץ להתייעץ עם וטרינר לקביעת הצרכים המדויקים של הכלב. בחירה נכונה של מזון איכותי תורמת לשיפור בריאות העור, הפרווה והשיניים, לתמיכה במערכת החיסון ולשמירה על משקל גוף תקין.

אקאנה קלאסיק דגים כלב ויילד קואסט

אינסטינקט מזון יבש לכלב בי נטורל כבש

אוריג’ן מיקס 6 דגים מזון לכלב בוגר

איך להציג את הכלב החדש שלך למשפחה ולשאר חיות המחמד?

הצגת כלב חדש למשפחתך ולשאר חיות המחמד דורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדק.

 טיפים שיעזרו להפוך את המעבר לחלק ככל האפשר:

1. היכרות הדרגתית: התחל על ידי הצגת הכלב החדש שלך לכל אחד מבני המשפחה אחד בכל פעם בסביבה רגועה ומבוקרת. אפשרו להם להכיר אחד את הריחות של זה ולהגביר בהדרגה את האינטראקציות שלהם.
זה יעזור למנוע הצפה של הכלב החדש שלך ויבטיח שהוא ירגיש בנוח ובטוח בסביבתם החדשה.

2. טריטוריה ניטרלית: כאשר אתה מציג את הכלב החדש שלך לחיות מחמד אחרות, עדיף לבחור טריטוריה ניטרלית שאינה מוכרת לשתי החיות. זה יכול לעזור למנוע התנהגויות טריטוריאליות ולהפחית את הסבירות לעימות.
קחו אותם לטיול ביחד או היפגשו בפארק, תנו להם לרחרח ולתקשר באווירה ניטרלית ורגועה.

3. פיקוח וסבלנות:פקח על כל האינטראקציות בין הכלב החדש שלך לבין חיות המחמד הקיימות, במיוחד בהתחלה. עקבו מקרוב אחר שפת הגוף שלהם והתערבו אם מתעוררים סימני תוקפנות או אי נוחות. חשוב להתאזר בסבלנות ולאפשר להם לבסס היררכיה משלהם, מה שעשוי לקחת קצת זמן. הגדילו בהדרגה את כמות הזמן שהם מבלים יחד ותספקו חיזוק חיובי להתנהגויות רגועות וידידותיות.

לסיכום

אימוץ כלב חדש הוא צעד גדול ודורש תכנון והכנה מדוקדקים. עם זאת, עם הגישה הנכונה, זו יכולה להיות חוויה מתגמלת שמביאה שמחה וחברות לחייך. זכרו שכל כלב הוא ייחודי, ומה שמתאים לאחד אולי לא יתאים לאחר.
קח את הזמן שלך, עשה את המחקר שלך, והכי חשוב, היה סבלני ואוהב עם בן המשפחה החדש שלך. באורבן פט נשמח לתת מענה בכל שאלה ועניין להמליץ על ציוד המתאים לכלבים, לטיפול וגידול של כלב בריא ושמח.

קטגוריות מובילות באתר

הרשמו לאתר

ותהנו מ-5% הנחה על כל החנות כולל כפל מבצעים!

דילוג לתוכן