משלוח חינם מעל 250 ש"ח לכל הארץ!

תזונה לכלבים לפי שלבי החיים השונים

בחירת המזון הנכון עבור הכלב שלך חיונית לבריאותו ולאיכות החיים שלו. הצרכים התזונתיים של הכלבים משתנים ככל שהם מתבגרים. אחת הדרכים להבטיח שלכלב שלך יש את הסיכוי הטוב ביותר לבריאות ולרווחה היא להאכיל אותו  מזון לכלבים מלא ומאוזן, איכותי ומתאים לגיל. אבל איך אתה יכול לדעת מתי להחליף את הגור שלך למזון למבוגרים? מאמר זה נועד להדריך אותך בשלבים השונים בחייו של הכלב: מגור לכלב בוגר ועד כלב מבוגר ואת הבחירות התזונתיות הטובות ביותר לכל שלב.האם אתה מוכן לתת לכלב שלך את התזונה הטובה ביותר שאפשר? צלול פנימה!

תזונת גורים – גילאי 4-6 שבועות עד 9-24 חודשים

הבאת גור חדש הביתה היא תקופה מרגשת, אבל היא מלווה גם באחריות, כמו מתן תזונה נכונה. גורם מפתח בקידום הצמיחה וההתפתחות של הגור שלך הוא להאכיל אותו במזון הנכון. לגורים יש צרכים תזונתיים ייחודיים
השונים מכלבים בוגרים וחשוב להבין מהם הצרכים הללו.

מה אוכלים גורים?

מכיוון שהם גדלים, גורים דורשים יותר קלוריות ורמות גבוהות יותר של חלבון מאשר כלבים בוגרים. גורים זקוקים לתזונה עשירה בחלבון כדי לתמוך בגדילתם המהירה ובהתפתחות השרירים.
עם זאת, עודף קלוריות וחלבון עלולים גם להזיק מכיוון שהם גורמים לגורים לגדול מהר מדי, מה שעלול לגרום לבעיות מפרקים בשלב מאוחר יותר בחיים. גורים זקוקים גם לרמות ספציפיות של סידן וזרחן כדי לתמוך בהתפתחות עצם בריאה.

חפש אוכל לגורים המכיל מקור איכותי לחלבון מן החי, כגון עוף או בקר, כמרכיב העיקרי. בנוסף, גורים זקוקים לתערובת מאוזנת של שומנים ופחמימות לאנרגיה. ניתן למצוא את זה במזון גורים איכותי שנוסח במיוחד כדי
לענות על הדרישות התזונתיות שלהם. בעת בחירת מזון לגורים, חשוב לתת עדיפות למרכיבים ללא צבעים, טעמים וחומרים משמרים מלאכותיים. תוספים אלו עלולים לגרום לבעיות עיכול או אלרגיות אצל גורים רגישים.
בנוסף, הימנעו ממזונות המכילים חומרי מילוי כגון תירס, חיטה וסויה, מכיוון שהם מציעים ערך תזונתי מוגבל ועשויים לתרום לעלייה במשקל.

כמה אוכל גורים צריכים לאכול

חשוב מאוד לא להאכיל גורים יתר על המידה, במיוחד גורים מגזעים גדולים, מכיוון שהאכלת יתר עלולה לגרום לגור להתפתחות של מחלת מפרקים.בעוד שמדריך ההאכלה בגב שקית המזון הוא קו מנחה טוב לכמות המזון הרצויה.
גורים יעברו פרצי גדילה שבהם הם יהיו רעבים יותר ויצטרכו לאכול יותר.
האכל את הגור כך שהוא יישאר רזה, אך לא כחוש. אתה אמור להיות מסוגל להרגיש את צלעות הגור אך לא לראות אותן. אם אתה רואה צלעות בולטות החוצה, הגדל את הכמות שאתה מאכיל ב-10 אחוז.

אם יש לך שאלות כלשהן לגבי כמה אתה צריך להאכיל את הגור שלך, שוחח עם הצוות הוטרינרי שלך. הם המשאב הטוב ביותר שלך כדי לדעת מתי להחליף לגור של את האוכל למזון למבוגרים.

כמה זמן הגור שלי צריך לאכול או לגורים? 

יש להאכיל גורים במזון גורים עד שיסיימו לגדול. גורים מפסיקים לגדול בזמנים שונים בהתאם לגודלם:

  • גורים מגזעים קטנים ובינוניים: גורים אלה גדלים מהר יותר ונחשבים בוגרים בסביבות גיל 9 חודשים .
  • גורים מגזעים גדולים: לגורים אלו לוקח זמן רב יותר להתבגר בשלד והם נחשבים לגדולים בסביבות גיל 15 חודשים. לדוגמא כלבים כמו לברדור רטריבר.
    גיל 18-24 חודשים עבור גזעי ענק , כמו דנים גדולים , מסטיפים וניופאונדלנד.
    המשמעות היא שתצטרכו להאכיל גורים מגזעים גדולים במזון שנוסח במיוחד לצרכיהם למשך זמן רב יותר ממה שתצטרכו להאכיל גורים קטנים או בינוניים.

 

רויאל קנין גורים גזע קטן

מונג מזון שק כלב פפי סלמון ואורז

אקאנה הריטג’ מזון לכלב גור גזע קטן

 

מתי ולמה לעבור למזון לכלבים בוגרים

ככל שהגור שלך יתבגר, הצרכים התזונתיים שלו ישתנו בהדרגה. ויהיה צורך להעביר אותם ממזון גורים למזון כלבים בוגרים. התזמון הספציפי של המעבר הזה יכול להשתנות בהתאם לגזע ולגודל של הכלב שלך. תזונה לכלבים בוגרים מגיל שנה ועד 6-8 שנים.עם כל כך הרבה אפשרויות הקיימות היום בשוק, זה יכול להיות קשה לבחור מזון כשאתה עובר למזון לכלבים בוגרים.

  • שמירה על המשקל והבריאות הכללית –מזון לכלבים בוגרים מנוסח כדי לענות על הדרישות התזונתיות של כלבים בוגרים ומכיל בדרך כלל רמות נמוכות יותר של חלבון ושומן בהשוואה למזון גורים. הסיבה לכך היא שגורים זקוקים ליותר חלבון ושומן כדי לתמוך בצמיחה ובהתפתחות המהירה שלהם. בעוד שכלבים בוגרים זקוקים לתזונה מאוזנת כדי לשמור על משקלם ובריאותם הכללית.
  • חשיבות זמן המעבר- המעבר למזון כלבים בוגרים בזמן המתאים הוא חיוני כדי למנוע האכלת יתר ועלייה פוטנציאלית במשקל. האכלת הכלב שלך במזון גורים במשך זמן רב מדי עלולה להוביל לצריכת קלוריות מוגזמת. וזה עלול להוביל להשמנה ולבעיות בריאותיות קשורות. מצד שני, החלפה מוקדמת מדי עלולה למנוע מהכלב שלך את החומרים המזינים הדרושים לגדילתם.
  • עקרונות המעבר ההדרגתי- חשוב לציין שהמעבר ממזון גורים לבוגרים צריך להיעשות בהדרגה על פני תקופה של כשבוע כדי למנוע הפרעות עיכול. התחל על ידי ערבוב כמות קטנה של מזון למבוגרים עם המזון הנוכחי של הגור שלך. הגדל בהדרגה את שיעור המזון לבוגרים בכל יום. מעבר הדרגתי זה מאפשר למערכת העיכול של הכלב שלך להסתגל למזון החדש ללא כל אי נוחות.
  • ייעוץ אישי מותאם- אם אינך בטוח לגבי הזמן הנכון להחליף את הגור שלך למזון כלבים בוגר, התייעצו עם הווטרינר שלכם. הם יכולים להעריך את הצמיחה וההתפתחות של הכלב שלך ולספק המלצות מותאמות אישית. זכור, לספק לכלב שלך את התזונה המתאימה בכל שלב בחייו חיוני לרווחתו הכללית ולאריכות חייו. לכן, בצע את המעבר למזון כלבים למבוגרים בזמן הנכון כדי לתמוך בבריאותו ובאושרו של בן הלוויה הפרוותי שלך.
  • כמות מומלצת להאכלת כלב בוגר– על גב שק האוכל יש המלצות לכמות האוכל המתאימה לכלב שלך. ניתן גם להתייעץ עם הוטרינר המטפל כמובן.

taste of the wild salmon טייסט אוף דה ווילד סלמון

אינסטינקט מזון יבש לכלב בוגר מגזע קטן עוף

אקאנה קלאסיק עוף

תזונה לכלבות בהריון או מניקות

לכלבות בהריון או מניקות יש דרישות תזונה שונות מאשר לכלבים בוגרים אחרים. כלבים אלה צריכים לאכול מזון עשיר בקלוריות ועתיר חלבון. חפשו מזונות המכילים לפחות 22 אחוז חלבון.
זה אולי נראה יוצא דופן, אבל מזון לגורים כמו גרנדורף natural & healthy לגורי כלבים, כלבות בהריון או מניקות היא דרך טובה לעמוד בדרישות הללו.
מכיוון שגם גורים כמו כלבות בהריון ומניקות, זקוקים ליותר קלוריות וחלבונים מאשר כלבים אחרים, מזון שנעשה עבורם מתאים גם לכלבות  בהריון או מניקות.

צרכים תזונתיים של כלבים מבוגרים (סניור)

כשהחבר הפרוותי האהוב שלך נכנס לשנות הזהב שלו, הצרכים התזונתיים שלו עוברים שינויים משמעותיים. חשוב להבטיח שהכלב המבוגר שלך מקבל את האיזון הנכון של חומרים מזינים כדי לתמוך בגופו המזדקן ולשמור על הבריאות והחיוניות הכללית שלו. הגיל שבו נחשב כלב מבוגר תלוי, שוב, בגודל ובגזע.

באופן כללי, ככל שהכלב גדול יותר, כך הוא נחשב לסניור מוקדם יותר. בעוד שהכלבים הגדולים ביותר נכנסים בדרך כלל לגיל המבוגר שלהם בסביבות גיל 6 שנים, כלבים מגזעים קטנים עשויים שלא להיחשב כמבוגרים עד גיל 10.

  • תזונה תומכת מפרקים ומונעת עלייה במשקל- כלבים מבוגרים חווים לרוב ירידה בחילוף החומרים וירידה בפעילות הגופנית, מה שעלול להוביל לעלייה במשקל ולירידה בשרירים אם התזונה שלהם לא מותאמת כראוי. כדי להילחם בבעיות אלו. פורמולות מזון לכלבים מבוגרים תוכננו במיוחד כדי לתת מענה לצרכים הייחודיים של כלבים אלו. פורמולות אלו מכילות בדרך כלל רמות נמוכות יותר של קלוריות ושומן. ומשלבות רמות גבוהות יותר של חומרים מזינים תומכי מפרקים כגון גלוקוזאמין וכונדרויטין.
  • תזונה תומכת לשרירים ולמערכת העיכול- בנוסף לקידום בריאות המפרקים, מזון לכלבים מבוגרים צריך להכיל גם רמות נאותות של חלבון באיכות גבוהה כדי לתמוך בתחזוקה ובתיקון השרירים. כלבים מבוגרים עשויים גם להפיק תועלת מוגברת של סיבים תזונתיים כדי לסייע לעיכול ולמנוע עצירות. כמו גם נוגדי חמצון וחומצות שומן אומגה 3 לתמיכה בתפקוד המוח ולהפחתת דלקות.
  • דרישות תזונתיות מיוחדות- חשוב לציין שלא לכל הכלבים המבוגרים יש אותן דרישות תזונתיות. גזעים גדולים יותר עשויים לדרוש פורמולות שונות מגזעים קטנים יותר. וכלבים עם מצבים בריאותיים ספציפיים עשויים להפיק תועלת מתזונה מיוחדת. התייעצות עם הווטרינר שלך היא חיונית כדי לקבוע את הצרכים התזונתיים הספציפיים של הכלב המבוגר שלך. ולבחור מזון לכלבים מבוגרים מתאים העונה על צרכים אלה.

נייצ’רס פרוטקשן סניור לכלב

אקאנה הריטג’ סניור מזון יבש לכלב מבוגר

 

רטוב, יבש או נא: מהו הסוג הטוב ביותר של מזון לכלבים?

כשזה מגיע לבחירת הסוג הטוב ביותר של מזון לכלבים. בעלי חיות מחמד מתמודדים לעתים קרובות עם הדילמה האם לבחור במזון רטוב, יבש או נא. לכל סוג יש את היתרונות והשיקולים שלו, לכן חשוב להבין את
ההבדלים לפני קבלת החלטה.

מזון רטוב: יתרונות וחסרונות

מזון רטוב לכלבים המכונה גם שימורים לכלבים, הוא בדרך כלל גבוה בתכולת לחות ויכול להיות טעים יותר עבור כלבים עם בעיות שיניים או אכלנים בררנים. המרקם הרך מקל על הכלבים ללעוס ולעכל. בנוסף, מזון רטוב יכול לעזור לשמור על לחות חברך הפרוותי, במיוחד אם הוא לא שותה מספיק מים. עם זאת, הוא נוטה להיות בעל חיי מדף קצרים יותר לאחר פתיחתו והוא יכול להיות יקר יותר בהשוואה לאפשרויות אחרות.

מזון יבש: עוזר לשיניים אבל לא לבררנים

מזון יבש לכלבים, הוא בחירה פופולרית בקרב בעלי חיות מחמד בשל הנוחות והמחיר הסביר. יש לו חיי מדף ארוכים יותר וניתן לאחסן אותו בקלות. מזון יבש מועיל גם לשמירה על בריאות השיניים שכן המרקם הפריך עוזר להסיר רובד ואבנית. עם זאת, כלבים מסוימים עשויים למצוא את זה קשה ללעיסה או פחות מושך, במיוחד אלה עם בעיות שיניים. חשוב לציין שלא כל המזונות היבשים לכלבים נוצרים שווים, ולכן חשוב לבחור מותג איכותי עם תזונה מאוזנת.

בריאותי או מסוכן? מזון טבעי

מזון טבעי לכלבים מורכב מבשר לא מבושל, עצמות, פירות וירקות. תומכי האכלה טבעית מאמינים שהיא מתאימה באופן הדוק לתזונה הקדמונית של הכלב ומספקת יתרונות בריאותיים רבים כמו שיפור מצב הפרווה, עיכול ורמות אנרגיה. עם זאת, זה דורש תכנון ארוחות קפדני כדי להבטיח תזונה מאוזנת וטומן בחובו סיכון של זיהום חיידקי אם לא מטפלים ומאחסנים כראוי. מומלץ להתייעץ עם וטרינר לפני המעבר לתזונה טבעית.

האונד עוף והודו HOUND

האונד עוף ובקר HOUND

האם כלבים יכולים לשרוד על מזון אנושי?

קיימת תפיסה שגויה פופולרית לפיה כלבים יכולים לשרוד אך ורק על מזון אנושי. אמנם זה נכון שחלק מהמזונות האנושיים יכולים להיות בטוחים לכלבים במידה, אבל תזונה מאוזנת ומלאה שנוסחה במיוחד עבור כלבים חיונית לבריאותם ולרווחתם הכללית. לכלבים יש דרישות תזונתיות שונות מאלו של בני אדם ומזונות מסוימים של בני אדם יכולים אפילו להזיק להם.

ראשית, כלבים זקוקים לתכולת חלבון גבוהה יותר בתזונה שלהם בהשוואה לבני אדם. חלבון חיוני לפיתוח שרירים, צמיחה ושמירה על עור ועור בריאים. בעוד שחלק מהבשרים הרזים כמו עוף או הודו יכולים להיכלל בתזונה של הכלב, הוא צריך להיות מבושל כראוי וללא תבלינים שעלולים להזיק להם.

שנית, כלבים זקוקים לתערובת מאוזנת של פחמימות, שומנים, ויטמינים ומינרלים. מזון אנושי מכיל לרוב מרכיבים שאינם מתאימים לכלבים, כמו מלח מוגזם, סוכר ותוספים מזיקים. האכלת כלב בתזונה עשירה במרכיבים אלו עלולה להוביל להשמנה, סוכרת ובעיות בריאותיות אחרות.

מזונות אסורים לכלבים

מזונות אנושיים מסוימים רעילים לכלבים ולעולם אין לתת להם. מאכלים כמו שוקולד, ענבים, בצל, שום ואבוקדו עלולים להזיק מאוד ואף להיות מסוכנים לכלבים. חשוב מאוד לדעת אילו מזונות רעילים ומסוכנים ולהבטיח שהם נשמרים מחוץ להישג ידו של הכלב.

לסיכום

הצרכים התזונתיים של הכלב שלך מתפתחים עם הגיל, בדיוק כמו שלנו. מגיל הגור ועד לגיל המבוגר שלהם, כל שלב דורש תזונה ספציפית לבריאות מיטבית. על ידי הבנת הדרישות התזונתיות בכל שלב, אתה יכול להבטיח חיים בריאים ומאושרים עבור חיית המחמד האהובה שלך. זכור תמיד להתייעץ עם הווטרינר שלך לפני ביצוע שינויים דרסטיים בתזונה של חיית המחמד שלך. החבר הפרוותי שלך סומך עליך!
נשמח לעמוד לשרותכם בכל שאלה ולהתאים לכלב שלכם את האוכל המתאים ביותר עבורו וכמובן את כל הציוד הנדרש לגידולו.

 

קטגוריות מובילות באתר

הרשמו לאתר

ותהנו מ-5% הנחה על כל החנות כולל כפל מבצעים!

דילוג לתוכן